facebook uppdateringar

Suck.
Måste få blogga om någonting som jag stör mig extremt mycket på varje dag. Dagligen möts jag av statusuppdateringar på Facebook som håller på att förstöra mig bit för bit. En efter en puttar dessa textrader mig närmare kanten. Närmare att skrika rakt ut i frustration och sedan ta bort min facebook helt och hållet. Hela Facebook håller på att spåra ur. Bokstavligt talat!
Det har numera förvandlats till någon sorts bloggportal där man ofrivilligt tvingas läsa det ännu ointressantare efter det andra.
Mycket av det jag menar grundar sig i att folk tycks först göra något, men det riktiga värdet i det man gör är att man visar det på Facebook. Gärna att man både "Diskar =)" och facebookar samtidigt. Eller rusar till datorn och skriver att man precis råkade stöta till foten litegrann i köksbordet... annars kanske det till och med var helt i onödan?

Här kommer ett axplock av det jag menar. Finns otroligt många fler exempel, men ni förstår vart jag vill komma.


Person1: Är hemma, lagar mat.
15 minuter senare.
Person1: Pastan var god, nu film!

Person2: Så jobbigt, hur ska jag orka...?"
Varav 14 miljoner personer rusar dit och skriver!
- Låt uppmärksamhetshoran vara i fred!


Person3: Varit på bio. på väg hem..
Person4: Såg just en bra film =)))
- Ärligt, vem fan bryr sig? På riktigt.

Person5: Hemma efter en bra dag! Först blev det fika med favvotjejjer, nu ska jag vila. Måste bara säga att jag har världens finaste vänner."
Person5: Du vet att du har en sann vän när du vågar se din vän som en spegel och du ser dig själv!
Person5: Du och jag mot världen <länk>, älskling! <3
Person5: 10 dagar kvar till ÄLSKLING! <3


Person6: Vill du vara där för mig när jag behöver dig så tryck på "gilla" sen kopierar du den till din status och ser hur många som finns för dig när du behöver dom.
- Förstörde hela min dag.

Person8: Ska bädda i sängen och sen blir det väl tv en stund till och sen sova.
Person7: Om trettio av mina vänner trycker gilla äter jag en glass! <3
- Iijah





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0